« Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt.»
Ludwig Wittgenstein
Die Seminare sind dazu gedacht, die Sprachkompetenz für den persönlichen Umgang mit englischsprachigen Kollegen und Kolleginnen bzw. Kunden und Kundinnen im Rahmen des Berufes zu erhöhen.
Die Englischtrainings konzentrieren sich an jeweils einem Tag auf folgende Schwerpunkte:
FACE TO FACE – MEETING AND GREETING PEOPLE und ON THE PHONE.
First impressions – listening: General introduction language
Asking and answering questions – question tags
Polite requests and answers, around the world – different nationalities
Common polite phrases
Social English, listening exercise–polite responses
ON THE PHONE
Working with the alphabet
Reasons for telephoning
Taking a message – listening practice and pair work
Making arrangements and changing plans
Speaking practice
1 Tag
8 UE
für alle Lehrjahre geeignet
test Warning: Undefined array key 0 in /usr/www/users/wienlc/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/acf/tags/acf-text.php on line 33
Warning: Undefined array key 1 in /usr/www/users/wienlc/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/acf/tags/acf-text.php on line 33
Zum Ändern Ihrer Datenschutzeinstellung, z.B. Erteilung oder Widerruf von Einwilligungen, klicken Sie hier:
Einstellungen